Rabu, 16 Mei 2012

Roy:Kenapa Stevie layak menjadi kapten

Roy Hodgson hari ini mengumumkan bahawa Steven Gerrard akan menjadi kapten England untuk pada Kejohanan Eropah di Poland dan Ukraine.


Gerrard adalah kapten England di Afrika Selatan untuk Piala Dunia 2010 dan kapten pasukan kebangsaan sebanyak 15 kali sejak tahun 2004.

Bekas pengurus Liverpool, Hodgson berkata demikian kepada sidang akhbar di stadium Wembley petang ini, di mana beliau menjelaskan keputusannya untuk melantik pemain berusia 31 tahun itu sebagai kapten untuk kejohanan yang akan datang.

"Pada pendapat saya dia lelaki yang sesuai untuk tugas ini," kata Hodgson."Saya tahu beliau sebagai seorang pemain dan saya tahu dia sebagai seorang manusia. Saya tahu betapa komitednya dia kepada perjuangan England dan beliau gembira malam tadi apabila saya memberitahu keputusan saya.

"Dan saya akan mengharapkan dia untuk membantu saya seberapa banyak yang dia mungkin untuk membina semangat berpasukan dan jenis persekitaran akan menjadi sangat penting untuk mereka berkembang maju dalam kejohanan yang penting."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...