Sabtu, 19 Mei 2012

Pemilik masih ada penyokong

Pengarah Urusan Ian Ayre tidak mempercayai pemilik kelab itu tidak sebulu dengan peminat berikutan pemecatan Kenny Dalglish.

Pemilik utama Reds, John Henry dan pengerusi Tom Werner memecat Dalglish pada hari Rabu dan penyokong nampaknya boleh membuat penilaian sama ada ia adalah langkah yang betul untuk kelab.

Tempoh bulan madu untuk Fenway Sports Group tampak berakhir, walaupun ia berlangsung lebih lama daripada kebiasaan selepas mereka menggantikan rejim Tom Hicks dan George Gillett pada bulan Oktober 2010.

Mereka telah membuat satu pendekatan untuk pengurus Wigan, Roberto Martinez tetapi gagal dalam usaha mereka untuk bercakap dengan bos Swansea, Brendan Rodgers, meninggalkan majoriti peminat merasa kurang senang dengan calon pilihan mereka untuk mengambil alih Anfield.

Tetapi Ayre menegaskan niat FSG untuk membuat keputusan sukar tidak patut dikelirukan dengan kekurangan sokongan dari peminat dan berkata: "Saya tidak fikir dalam apa cara sekalipun mereka akan merenggangkan diri.

"Ini adalah suatu keputusan yang sukar kerana ia adalah Kenny. Jika peminat Liverpool berasa pemilik telah mengambil hak mereka kerana mereka membuat keputusan yang sukar untuk Liverpool untuk mengembalikan kegemilangan maka itu adalah untuk orang ramai sendiri membuat keputusan. 


Tetapi mereka mempunyai komitmen mutlak untuk kelab dan peminat dan apabila mereka berada di sini, mereka menjadikan diri mereka sepenuhnya fleksibel.

"Apa yang anda perlukan dalam bola sepak ialah semangat yang kuat untuk menang dan komitmen untuk membuat beberapa keputusan yang sukar. Kami berbincang hampir setiap hari. Mereka sangat sedar apa yang sedang berlaku tetapi mereka mampu untuk mempunyai pandangan yang lebih yg tdk memihak. Saya tidak melihat kerenggangan ini sebagai satu isu. "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...