Isnin, 21 Mei 2012

Nicol:Moyes akan menjadi pilihan hebat buat Liverpool

Steve Nicol telah memberitahu talkSPORT, David Moyes akan menjadi pilihan yang hebat sebagai pengurus Liverpool - walaupun beliau menegaskan kelab itu sudah mempunyai pengurus yang betul dan bertanggungjawab.

Liverpool sedang mencari pengganti untuk Kenny Dalglish, yang dipecat minggu lalu, dan bekas pertahanan antarabangsa Scotland fikirkan bos Everton akan menjadi sesuai.

Beliau memberitahu: "Saya tidak mempunyai masalah dengan David Moyes. Beliau adalah seorang pengurus yang hebat. Kita bercakap tentang alat untuk melakukan pekerjaan itu, dan di sini dia adalah seorang lelaki yang yang terpaksa bekerja dengan instrumen tumpul, kami akan katakan kepada mereka, dan setiap tahun dia terus melakukannya.

"Saya tidak mempunyai masalah dengan dia jika mendapatkan pekerjaan ini."

Beberapa pengurus telah dikaitkan dengan jawatan Anfield, tetapi Nicol percaya ia adalah penting pengurus baru mempunyai pengalaman yang diperlukan untuk menjadi berjaya.



"Anda tidak boleh berjalan ke Liverpool sebagai pengganti, bercakap dan melakukannya. Roberto Martinez dan Brendan Rodgers mempunyai tahun yang baik, tetapi itulah ia. Ada perbezaan yang besar antara tinggal di Liga Perdana Inggeris dan melihat untuk mengutip mata di sana sini, dan dijangka meraih tiga mata di mana sahaja anda pergi.

Saya tidak mempunyai masalah dengan David Moyes. Beliau adalah seorang pengurus yang hebat- Steve Nicol

"Ia adalah permainan bola yang berbeza dan saya berharap ia adalah seorang pengurus yang berpengalaman dengan rekod yang terbukti."

Kumpulan Sukan Fenway menolak Dalglish berikutan musim liga terburuk mereka selama lebih daripada 40 tahun, tetapi Nicol merasakan bahawa adalah satu kesilapan besar dengan menghukumnya.

Nicol berkata: "Kenny dipecat dan ia merupakan satu kesilapan besar. Ada banyak lagi perkara mengenai kelab bola sepak, bukan hanya memenangi permainan.

"Lebih sepuluh tahun yang lalu di Liverpool, cuma banyak orang asing yang masuk dan keluar, mendapatkan wang mereka, memenangi beberapa permainan dan kemudian mengucapkan selamat tinggal.

"Apabila saya berada di Liverpool dan ia adalah sebuah tempat yang istimewa untuk bermain dan benda yang akan memberi kesan kepada Kenny ialah dia telah cuba untuk mendapatkan untuk merasa kembali di kelab itu dari atas ke bawah, di mana semua orang adalah sama penting sebagai orang yang akan datang. "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...