Sabtu, 19 Mei 2012

Pep Guardiola sertai senarai Liverpool

Liverpool telah meletakkan nama Pep Guardiola pada senarai pendek bagi calon untuk menggantikan Kenny Dalglish.

Bekas bos England, Fabio Capello, yang melihat potensi di Chelsea, juga bersedia untuk tugasan ini ketika Liverpool melihat untuk menyokong tuntutan berani mereka boleh menarik pengurus terbaik di dunia.

Pendekatan telah dibuat kepada dua bos pasukan Liga Perdana, Roberto Martinez yang membawa Wigan dan pengurus Swansea, Brendan Rodgers. Hierarki Anfield tidak membuang masa dalam memulakan carian mereka dan sebanyak lapan nama berada dalam senarai dengan ciri-ciri yang dikehendaki.


Persidangan yang melibatkan pemilik John W Henry, pengerusi Tom Warner dan Pengarah Urusan Ian Ayre, yang menegaskan Liverpool masih boleh memberikan "pekerjaan terbesar di dunia" untuk pengurus baru. Guardiola telah memulakan cuti setahun selepas meninggalkan Barcelona dan telah ditunjuk minat dari Chelsea, tetapi Liverpool merasakan ia adalah satu kesilapan jika tidak menguji pendirian pengurus tersebut.

Guardiola sudah ada hubungan di Anfield dengan saudaranya, Pere ejen kepada bintang penyerang Liverpool, Luis Suarez.

Guardiola perlu untuk melaksanakan pusingan U, perlu untuk berubah dan meninggalkan rancangan untuk cuti setahun dan yang lain dalam senarai tidak kurang realistik.

Pengerusi Wigan, Dave Whelan mengesahkan Liverpool telah meminta kebenaran untuk bercakap kepada Martinez, manakala pendekatan yang sama telah dibuat kepada Rodgers.

"Saya selalu berkata bahawa apabila kelab besar datang, Roberto akan mempunyai kebenaran untuk berbincang dengan mereka dan mereka tidak mencapai apa-apa yang lebih besar daripada Liverpool," kata Whelan. "Dia akan bercakap kepada mereka tidak lama lagi."

Orang lain yang ditetapkan untuk didekati termasuk Capello, Jurgen Klopp (Borussia Dortmund), bekas bos Chelsea Andre Villas-Boas, Frank De Boer (Ajax) dan Didier Deschamps(Marseille).

Sumber: Daily Express

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...