Rabu, 16 Mei 2012

Roy: Kenapa saya pilih Andy


Roy Hodgson menamakan Andy Carroll dalam skuad 23 pemainnya untuk Kejohanan Eropah yang akan datang dan menegaskan kehadiran dan kuasa penyerang muda itu menandakan dia sebagai tambahan yang unik untuk pasukan England.

Carroll cerada dalam prestasi tinggi semasa menuju akhir kempen Reds '2011-12, menjaringkan gol penting menentang Blackburn di Barclays Premier League dan kemudian semasa menentang Everton dalam Piala FA di Wembley.

Hari ini beliau telah menyertai rakan sepasukannya di Liverpool, Stewart DowningGlen Johnson dan kapten England yang baru dilantik, Steven Gerrard dalam skuad yang akan bergerak ke Poland dan Ukraine pada bulan Jun.

"Andy adalah pemain yang berlainan jenis di dalam skuad," jelas Hodgson. "Dia yang mempunyai keupayaan untuk mendapatkan bola di udara, dia mempunyai keupayaan di udara yang sangat berguna dan beliau juga yang mempunyai keupayaan untuk membuat larian di belakang pertahanan dan menggunakan kekuatan dan kuasanya."

Bos England juga mendedahkan bagaimana perbualan dengan pengurus Liverpool,Kenny Dalglish telah membantu beliau membuat fikirannya tentang mengambil pemain berusia 23 tahun itu ke Euro 2012.

"Saya bercakap dengan Kenny mengenai beliau kerana saya tidak tahu dia secara khususnya dan sebagai seorang pemain," kata Hodgson. "Kenny telah benar-benar meyakinkan saya tentang kebolehannya, keperibadiannya dan kesungguhan beliau sebagai seorang pemain profesionalApabila saya mendengar bahawa tentang itu, saya tidak mempunyai sebarang persoalan lagi."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...