Isnin, 14 Mei 2012

Martinez nafikan peranan di Liverpool

Bos Wigan, Roberto Martinez telah memberi jaminan masa depannya kepada Wigan walaupun dikaitkan dengan perpindahan ke Liverpool.

Martinez sekali lagi membuat keajaiban bekerja di Stadium DW dengan bajet yang terhad dan selepas mengekalkan Wigan dalam Liga Perdana Inggeris, telah ada berita yang dia adalah sasaran untuk menggantikan pengurus semasa Liverpool, Kenny Dalglish yang boleh menukar jawatan di posisi yang lebih tinggi dalam kelab.

Bos Latics telah juga melihat namanya dikaitkan dengan Barcelona dan walaupun dia tidak menyangkal berminat untuk posisi tersebut jika beliau didekati, pengurus berbangsa Sepanyol itu menegaskan dia gembira buat masa ini.

"Terdapat satu lagi pengurus di kelab itu, tidak?" beliau menjawab apabila ditanya mengenai Liverpool. "Apabila anda mendapat cerita yang mengaitkan kelab dengan pemain anda atau dalam kes ini dengan pengurus, maka ia adalah kerana anda telah melakukan sesuatu yang bagus dan menakjubkan.

"Kita tidak boleh mengawal spekulasi dan saya tidak akan menipu. Saya suka spekulasi, saya melihat ia sebagai pujian yang sebenar. Spekulasi akan melibatkan satu pasukan. Anda mendapat spekulasi yang baik dan spekulasi buruk.

"Spekulasi yang saya tidak suka adalah apabila ia menunjukkan anda akan kehilangan pekerjaan  selepas beberapa kekalahan. Saya berasa bangga dan gembira bahawa kelab itu menarik banyak tajuk berita dan cerita yang baik.

"Kita sentiasa perlu bersedia dan apa yang berlaku adalah untuk kebaikan kelab.Kita perlu pastikan kita menjalankan tugas dengan baik, dan kita telah membuatkan segalanya dalam keadaan baik dalambeberapa tahun kebelakangan ini, bukan sahaja di atas padang tapi juga diluar.

"Itu semua saya perlu ambil tahu; bekerja keras dan memastikan pengerusi adalah seorang lelaki yang berbangga dengan saya apabila dia menilai kelab bola sepak."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...