Jumaat, 20 Julai 2012

Perlumbaan mendapatkan bintang Spain


Liverpool telah menyertai Chelsea dan Newcastle dalam perlumbaan untuk menandatangani pemain pertahanan kanan Marseille yang bernilai £ 8million, Cesar Azpilicueta.

Bintang Sepanyol, yang akan menjadi kapten negara di kejohanan Sukan Olimpik, adalah pemain yang dikehendaki selepas bermain dua musim di Perancis, di mana beliau telah muncul sebagai salah seorang daripada pemain pertahanan terkemuka di Ligue 1.

Satu laporan dalam akhbar La Provence berkata, Chelsea masih menjadi pilihan untuk menandatangani bekas pemain Athletic Bilbao itu, tetapi Liverpool dan Newcastle masih boleh mencuba untuk mendapatkan peluang mereka untuk bercakap dengannya.

Chelsea telah ditetapkan untuk menggandakan usaha mereka untuk mendapatkan pemain itu sebaik sahaja mereka telah berjaya menandatangani pemain tengah Brazil, Oscar yang juga beraksi di London untuk Olimpik.

Tetapi bos Liverpool, Brendan Rodgers yang fasih berbahasa Sepanyol dan telah mengesan Azpilicueta sejak beliau diburu untuk mengetuai Reds, Mei lalu.

Posisi tersebut tidak menjadi keutamaan untuk Rodgers bagi menangani musim panas ini, dengan bintang England, Glen Johnson yang muncul untuk menjadi pilihan pertama, walaupun serba boleh bermain di bahagian kiri pertahanan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...