Jumaat, 20 Julai 2012

3 kelab berminat dengan RVP


Kini dilaporkan bahawa Manchester United, Manchester City dan Juventus telah membuat tawaran untuk penyerang Arsenal, Robin van Persie.

Penyerang antarabangsa Holland itu mengakui pada awal musim panas ini bahawa dia tidak akan menandatangani perlanjutan kontrak di Emirates, yang tinggal hanya 12 bulan.


Ini membuatkan The Gunners perlu membuat keputusan yang sukar sama ada mendapatkan dana daripada penjualan pemain berusia 28 tahun itu sekarang atau risiko kehilangan beliau pada musim panas akan datang dengan percuma.


Ia kelihatan seperti mereka telah memilih untuk menjualnya selepas didedahkan bahawa pesaing Liga Perdana, United dan City serta kelab gergasi Itali, Juventus telah membuat tawaran untuk pemain ini sekitar  £ 15million untuk penyerang itu.

Pengurus United, Sir Alex Ferguson telah membawa masuk Shinji Kagawa dan Nick Powell ke dalam skuadnya musim panas ini, tetapi dengan Dimitar Berbatov bersedia untuk pergi, penambahan Van Persie akan menjadi rangsangan yang tepat pada masanya kepada skuad hadapan Red Devils.

Arsenal yang dipercayai untuk meleyakkan yuran perpindahan melebihi 25million £ bagi bekas pemain Feyenoord itu, yang berpindah ke utara London dengan yuran sebanyak £ 2750000 pada tahun 2004.

Walau bagaimanapun, ia juga telah diperkatakan bahawa Van Persie tidak akan bersama dengan skuad Gunners ke Asia pada hujung minggu ini untuk tiga lawatan perlawanan pra-musim, menunjukkan satu perjanjian keluar akan di buat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...