Sabtu, 7 Julai 2012

Borini ke Anfield?


BosBbaru Liverpool, Brendan Rogers berharap untuk menandatangani penyerang Roma, Fabio Borini untuk berkhidmat dengan Kop.

Bekas bos Swansea itu tahu banyak perkara tentang Borini, pernah bekerja dengan beliau sebagai jurulatih di akademi Chelsea, dan memperoleh dia sebagai pemain pinjaman di Stadium Liberty tahun lepas.

Bekas penyerang Bologna itu berjaya menjaringkan enam gol dalam sembilan penampilan untuk kelab Wales, tetapi selepas gagal untuk menunjukkan prestasi yang baik di Stamford Bridge, beliau berpindah ke Parma.
Walau bagaimanapun, pemain berusia 21 tahun itu, yang membuat debut penuh antarabangsanya semasa perlawanan menentang Amerika Syarikat pada bulan Februari lalu, serta-merta dipinjamkan ke Roma, yang dipercayai mempunyai pilihan untuk membeli beliau dengan nilai sekitar £ 7 juta.

Rogers perlu untuk berunding dengan kedua-dua kelab jika dia benar-benar berniat untuk mendapatkan Borini, tetapi jika dengan harga yang sesuai, dia boleh berada di Anfield sebelum bermula musim baru Liga Perdana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...