Khamis, 19 Julai 2012

Liverpool berjaga0jaga dengan masa hadapan affelay


Sasaran Liverpool dan Arsenal, Ibrahim Afellay sedang mempertimbangkan masa depannya selepas pengurus baru Barcelona, Tito Vilanova memaklumkan kepada pemain sayap beliau itu akan berperanan sebagai pemain sokongan untuk kelab Nou Camp tersebut, mengikut Sepanyol akhbar El Mundo Deportivo.

Afellay memendekkan tempoh cutinya musim panas ini untuk mengadakan rundingan dengan Vilanova dan bos baru Barcelona, yang menggantikan Pep Guardiola awal musim panas ini, telah memaklumkan kepada pemain Belanda itu bahawa dia akan menjadi lebih sebagai pemain skuad musim depan.

Kecederaan telah menghalang Afellay ke puncak prestasi, sejak tiba di Barcelona dari PSV pada Januari 2011 - dia hanya berjaya membuat lapan permulaan liga sepanjang satu setengah musim di Barcelona dan pemain berusia 26 tahun itu kini meneroka pilihan daripada rentetan kelab yang berminat.

talkSPORT mendedahkan semalam bahawa pemain Belanda itu berpeluang untuk ke kelab Perancis, Lille tetapi beliau menyedari terdapat minat dari Arsenal dan Inter Milan.

Dan Liverpool juga dikhabarkan akan memantau keadaan Afellay,dengan Brendan Rodgers kelihatan untuk meningkatkan pilihan menyerang pasukannya menjelang musim baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...