Sabtu, 1 Disember 2012

Liverpool vs Southampton: 1-0

Liverpool berada di landasan yang betul bagi dalam usaha mendaki carta liga setelah memperoleh kemenangan tipis di laman sendiri sebentar tadi.

Kemenangan tipis 1-0 hasil jaringan Daniel Agger, dengan hantaran cantik daripada Glen Johnson sudah cukup memadai untuk memastikan Liverpool pulang dengan mata penuh pada malam ini.

Seperti biasa, drama Liverpool di setiap permainan, pasti mensia siakan banyak peluang terhidang. Sepakan Jonjo Shelvey di awal permainan terkena palang. Rembatan deras Luis Suarez terkena palang dan banyak lagi peluang yang boleh di terjemahkan kepada gol di persiakan begitu sahaja.

Di separuh masa kedua, tidak banyak gerakan menarik yang di persembahkan, cukup untuk Liverpool terus bertahan dengan kelebihan 1 jaringan yang di perolehi

Dengan kepulangan Lucas untuk memberi khidmat kepada Liverpool, permainannya malam ini tidak begitu menyerlah. Walaubagaimanapun, ianya tetap tidak menghampakan peminat peminat semua dan semua masih berharap Lucas akan sampai ke prestasi tertingginya kembali secepat mungkin.

Untuk game yang seterusnya, Liverpool bakal kehilangan khidmat satu satunya penyerang senior yang ada, Luis Suarez setelah menerima 5 kad kuning terkumpul sepanjang musim.

Dengan pertemuan seterusnya bakal menentang kelab yang meminjam Andy Carrol, West Ham United, tugas penyerang mungkin akan di berikan kepada pemain-pemain muda sepeti Suso dan Adam Morgan. Tetapi kita tunggu dan lihat sahaja strategi BR untuk game seterusnya, ada kemungkinan Liverpool bermain tanpa penyerang.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...