Rabu, 28 November 2012

Tewas, dengan penuh bermaruah

Liverpool terkandas di White Hart Lane, tetapi selepas berjuang berhabis habisan dengan corak permainan yang amat menarik. Jika tidak dengan 2 gol awal Spurs, sudah pasti Liverpool menang dengan bergaya.

Terlalu banyak peluang yang terhidang di depan gol di persiakan barisan serangan Liverpool. Yang pasti, tuah masih belum bersama kita. Banyak peluang di depan gol yang memerlukan tuah untuk di terjemahkan kepada gol. Tetapi semuanya tidak berhasil.

Enrique dan suarez memainkan peranan penting malam ini. Banyak membawa bola ke kawasan penalti lawan dan membuat cubaan bahaya di kawasan lawan.

Henderson di lihat tidak berupaya menandingi kelajuan pemain pemain Spurs, dan dengan kemasukan Jonjo Shelvey, banyak perkara positif yang dapat dilihat dalam permainan Liverpool.

Raheem Sterling, pemain muda berbakat Liverpool tidak dapat banyak bergerak kerana bertanding dengan pemain yang memiliki susuk tubuh jauh lebih besar darinya. Bale dan Vertonghen banyak menggunakan susuk tubuh mereka untuk memenangi bola.

Apa pun, saya amat berpuas hati dengan corak permainan yang di tunjukkan pemain pemain Liverpool menentang Spurs pada malam ini. Pertahanan Liverpool perlu banyak yang di perbaiki, terutama dari segi kelajuan pemain.


Statistik juga menunjukkan Liverpool bermain lebih baik berbanding Spurs, tetapi kelemahan juga lebih banyak berbanding Spurs. Tuah buat pemain Liverpool sangat sedikit pada malam ini, dan ini merupakan faktor yang telah menyebabkan kekalahan Liverpool.

Kita akan berjuang hingga ke garisan penamat!!!!! YNWA











Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...