Rabu, 14 November 2012

Sweden menentang England:4 Jaringan Ibrahimovich

Ibrahimovich mencuri tumpuan media seluruh dunia semalam, dengan 4 jaringan yang membantu Sweden membenam cabaran England, di laman sendiri.

Bukan sahaja dengan 4 gol yang di jaringkan, malam tersebut amat bermakna buat dirinya dengan 1 jaringan jarak jauh dengan volley yang sangat menakjubkan, menewaskan penjaga gol England pada minit-minit terakhir perlawanan.

Walaupun berada di penghujung karier, dan kini bersama kelab kaya raya, PSG, Ibrahimovich masih mampu menandingi pemain-pemain muda England yang sedang meningkat naik seperti Raheem Sterling, Danny Welbeck dan Tom Cleverly.

Gol pembukaan pada minit ke-20 perlawanan membuat pasukan tuan rumah berada di landasan yang betul. Walaubagaimanapun, England memintas kedudukan dengan 2 gol pantas pada minit ke 35 dan ke-38 menerusi Danny Welbeck dan Steven Caulker.

Kedudukan kekal ke lewat babak kedua, dengan Ibrahimovich menjaringkan gol penyamaan pada minit ke 78, memintas kedudukan selaku pendahulu pada minit ke 84 dan menjaringkan gol ke 4 beliau dengan jaringan menarik pada minit ke 91 perlawanan.

Manakala 1 lagi perlawanan persahabatan antara Brazil dan Colombia berakhir seri 1-1, dengan jaringan oleh Neymar pada minit ke 63, setelah ketinggalan dengan jaringan pemain Colombia, J Cuadrdado

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...