Jumaat, 26 Oktober 2012

Europa League: Liverpool beroleh kemenangan penting

liverpool sekali lagi beroleh kmenangan tipis menentang kelab kaya Rusia, Anzhi. Kemenangan liverpool untuk perlawanan ke-3 peringkat kumpulan ini cukup penting selepas kekalahan mengecewakan di laman sendiri ketika menentang Udinese.

Dengan penyerang yang memperoleh gaji tertinggi di dunia, samuel eto'o, masih tidak dapat menembusi kekebalan gawang Liverpool yang di jaga rapi pertahanan 3 serangkai Agger-Skrtel-Jones.Kekebalan pertahanan Liverpool telah membuat rangkainan serangan Anzhi sering menemui kebuntuan.

Hero Liverpool, Stewart Downing menjaringkan gol kemenangan yang penting, yang telah memisahkan kedudukan kedua dua pasukan hingga masa tamat.

Downing yang bermula sebagai pemain sayap kanan, di tukar posisi menjadi bek kiri, mengambil tempat Glen Johnson. Tempat beliau pula telah di gantikan oleh pemain muda, Sterling yang masuk pada babak kedua.

Stewart Downing membuat percubaan dari luar kotak penati menggunakan kaki kanan, dan bola terus menerjah gawang.

Dengan ketumpulan serangan Liverpool yang di ketuai Luis Suarez, banyak peluang yang terhidang di hadapan gol  di sia-siakan begitu sahaja.

Walaubagaimanapun, 3 mata penting di peroleh  di Anfield dan dengan 2 kemenangan daripada 3 perlawanan setakat ini cukup bermakna dan memberi keselesaan untuk meletakkan Liverpool di tangga teratas kumpulan A.

Di harap rentak kemenangan ini dapat di teruskan bagi memberi keyakinan dan dorongan untuk semua ahli pasukan liverpool untuk mencapai target mereka, sekurang kurangnya dengan kududukan empat teratas dalam liga.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...