Sabtu, 13 Oktober 2012

Debut Jonjo Shelvey bersama skuad senior England

Jonjo Shelvey membuat penampilan pertama bersama skuad utama England pada minit ke 66 ketika membantu England membelasah San Marino 5-0 di Wembley.(kelayakan piala dunia)

Jonjo, memakai jersi no.17 England masuk menggantikan Michael Carrick pada separuh masa kedua, sekaligus menandakan debut pertamanya bersama skuad utama England dengan memberikan beberapa sentuhan menakjubkan di bahagian posisi tengah.

Rakan sepasukan Liverpool, SG dan Glen Johnson tidak bermain dalam permainan tersebut akibat penggantungan.

Sementara itu, Joe Allen yang bermain untuk pasukan kebangsaan Wales, memberikan impak berkesan selama 90 minit bagi membantu pasukannya memenangi perlawanan 2-1 setelah ketinggalan 0-1 ketika menentang Scotland.(kelayakan piala dunia)

Pemain jersi no.24 Liverpool itu merukan pemain penting membantu kemenangan, yang mana kedua-dua gol di jaringkan oleh pemain tottenham, Gareth Bales.

Luis Suarez LS7 bermain penuh semasa kekalahan Uruguay kepada Argentina 3-0 ( Lionel messi-2, Arguero-1. Sebastian Coates hanya berada di bangku simpanan sepanjang 90 minit

Daniel Agger mengetuai cabaran pasukan kebangsaan Denmark semasa menentang Bulgaria dengan keputusan berakhir seri 1-1

Nuri Sahin tidak dapat menyumbang banyak ketika pasukan kebangsaan Turki tewas 0-1 kepada Romania dengan pemain no 4 Liverpool tersebut masuk pada minit ke 81 permainan.

Martin Skrtel bermain selama 87 minit ketika kemenangan 2-1 Slovakia ke atas Latvia. Pemain no 37 Liverpool ini terpaksa meninggalkan padang selepas terdapat sedikit pertembungan di atas padang(kelayakan piala dunia)

Pepe Reina berada di bangku simpanan ketika Spain mengukir kemenangan 4-0 ke atas Belarus

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...