Sabtu, 6 Oktober 2012

Kontrak jangka panjang Agger


Daniel Agger hari ini telah menandatangani 1 kontrak baru jangka panjang bersama Liverpool.

Dane menjamin masa depannya dengan Reds selepas menandatangani perjanjian di Melwood pada pagi Jumaat.

Selepas menandatangani kontrak, Agger memberitahu Liverpoolfc.com: "Ia memberi makna segala-galanya kepada saya. Ini adalah tempat yang saya mahu dan saya gembira di kelab ini. Saya benar-benar gembira sekarang dan saya tidak pernah mahu ke tempat lain.

"Saya adalah sebahagian daripada kelab ini - dan saya mahu menjadi sebahagian daripada kelab ini pada masa depan.

"Saya gembira sekarang dengan gaya permainan, dan diharap keputusan akan menyebelahi kita tidak lama lagi.

"Sokongan daripada peminat amat luar biasa. Ketika perlawanan, mereka menyanyi semua lagu tentang saya, ia amat sukar untuk memberi tumpuan kepada permainan! Ia adalah satu pengalaman yang hebat untuk saya dan saya tidak pernah mengalaminya sebelum ini.

"Itulah sebabnya saya amat gembira di sini. Bagi saya itu adalah Liverpool.

"Saya rasa saya tergolong di sini dan selagi pengurus dan pemilik memerlukan saya, saya akan berada di sini."

Agger menyertai Liverpool dari Brondby pada Januari 2006.

Pemain pertahanan ini telah membuat 177 penampilan untuk The Reds, menjaringkan sembilan gol, dan kukuh sebagai kesebelasan utama Kop.

Pengarah Urusan Ian Ayre berkata: "sumbangan Daniel sejak menyertai kelab itu pada tahun 2006 benar-benar hebat dan kesetiaan beliau kepada pasukan diiktiraf oleh perjanjian itu, dan dia telah tandatanganinya hari ini.

"Daniel sentiasa memberi gambaran jelas bahawa beliau mahu terus bersama Liverpool dan kami gembira bahawa dia komited masa depannya kepada kelab.

"Kami membawa masuk beberapa pemain yang sangat menarik pada musim panas ini - sesetengah daripada mereka memilih Liverpool berbanding kelab di Liga Juara-Juara.

"Tetapi ia adalah sama penting untuk mengekalkan pemain yang paling penting dan hakikat bahawa Daniel kini telah mengikuti Luis Suarez, Martin Skrtel dan Jonjo Shelvey dalam menandatangani kontrak baru dan ini adalah bukti kepada hakikat bahawa pemain percaya dalam apa yang kita sedang cuba untuk capai di sini di bawah pengurus Brendan Rodgers. "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...