Sabtu, 7 Julai 2012

Fergie memberi Modric harapan



Real Madrid telah menyedari ancaman bahawa Manchester United boleh menyambar pemain sasaran mereka, jika mereka tidak bertindak cepat dan membuat tawaran yang realistik untuk Luka Modric.


Sir Alex Ferguson telah memperuntukkan sasaran alternatif, Joao Moutinho dan Lucas Moura jika dia kehilangan Luka Modric ke Real Madrid - yang difahami sebagai destinasi pilihan pertama pemain tersebut.


Terdapat minat daripada juara Sepanyol tetapi tidak terdapat sebarang tawaran yang dikemukakan untuk Modric dan membuat kedua-dua, Spurs dan Modric semakin kecewa.


Pegawai Persendirian Tottenham mengakui bahawa mereka perlu mengambil kesempatan ke atas pemain Croatia berusia 26 tahun itu, musim panas ini - walaupun dia mempunyai kontrak empat tahun - kerana pengerusi Daniel Levy didakwa memberi lampu hijau untuk dia pergi meninggalkan kelab mereka yang tidak layak ke Liga Juara-Juara.


Bekas pemain Dinamo Zagreb, yang bernilai sekitar £ 35million, mahukan Real membuat keputusan menjelang 17 Julai atau dia akan mencari destinasi lain.


Perkara ini membenarkan United untuk campur tangan, walaupun Spurs lebih suka untuk menjual pemain perancang mereka ke sebuah kelab di luar Liga Perdana. Sepanjang musim panas lepas, Levi terpaksa bekerja keras untuk memastikan Modric terus bersama kelab.


Sementara itu, Unites terus mencari pilihan alternatif lain, dengan Ferguson kelihatan untuk mencari seorang pemain yang berbakat besar, yang boleh memartabatkan skuad muda mereka kembali seperti mana mereka empat tahun lalu.


Pemain Porto, Moutinho dan Lucas Moura dari Sao Paulo telah dinilai tetapi, walaupun khabar angin tentang perpindahan tersebut, Modric kekal pilihan pertama pengurus dan Red Devil tidak akan berganjak untuk pilihan lain sehinggalah bintang Croatia itu secara rasmi sudah membuat pilihan lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...