Rabu, 9 Mei 2012

Di Matteo: Liverpool layak untuk menang

Pengurus Chelsea, Roberto Di Matteo mempertahankan pemilihan pasukan yang dibuat selepas pasukannya tewas 4-1 di Anfield untuk menamatkan harapan mereka untuk penamat empat teratas.

Pengurus Itali itu membuat lapan perubahan dari pemain yang menewaskan Reds dalam perlawanan akhir Piala FA di Wembley pada Sabtu lalu dan ia menunjukkan mereka ketinggalan pada separuh masa pertama. Tetapi dia tidak mempunyai sebarang kekesalan dalam pasukan yang beliau pilih.
"Saya fikir Liverpool adalah pasukan yang lebih baik. Mereka kelihatan berinspirasi dan mereka menjaringkan gol pada masa yang tepat," katanya. "Ia bukan kerana pemilihan pasukan. Kami herus memberi kredit kepada mereka (Liverpool)."
Beliau menambah: "Kami telah bermain dengan semua pemain musim ini dan mereka telah membawa kita ke tahap ini dan kita masih mempunyai peluang dengan dua perlawanan untuk meletakkan diri kami ke tangga keempat. Kami bergantung kepada keputusan lain untuk tempat keempat, tetapi kami memerlukan semua pemain setakat ini.
"Kami telah bermain 37 perlawanan dalam Liga Perdana Inggeris dan saya tidak fikir mata yag kami hilang hari ini yang memberi perbezaan. Kami telah kehilangan banyak mata di seluruh musim. Anda perlu memikirkan objektif dari 37 perlawanan yang lalu.
"Dengan menggunakan kekuatan kami, saya fikir kita akan dapat sampai ke akhir musim dan masih mempunyai peluang dengan dua perlawanan terakhir, tetapi anda tahu bagaimana keadaan kami - kita telah bermain setiap tiga hari dalam tempoh lapan minggu lepas - dan saya fikir malam ini, satu pasukan yang bertenaga dan segar  dari segi mental akan memberikan kita peluang ".
Gol sendiri Michael Essien dan usaha dari Jordan Henderson dan Daniel Agger meletakkan tuan rumah 3-0 di dalam setengah jam, manakala percubaan Stewart Downing terkena palang dan juga terlepas penalti. Ramires merapatkan kedudukan walaupun seketika selepas rehat tetapi Jonjo Shelvey memulihkan defisit tiga gol dengan gol dari jarak jauh.
Pengurus Liverpool, Kenny Dalglish, Sementara itu, menawarkan penilaian positif di akhir musim penuh pertama dibawah kendaliannya selepas pasukannya hanya menang 6 kali di laman sendiri dalam liga.
"Kami telah mendapat sedikit koleksi semula di dalam almari selepas enam tahun, kami kembali di Eropah pada tahun pertama saya disini, kita hampir untuk memenangi perlawanan akhir Piala FA. Musim pertama yang tidak begitu buruk," katanya.
Dan bercakap mengenai perlawanan semalam, katanya:. "Saya fikir pemain akan berasa gembira untuk menamatkan dengan kemenangan di Anfield dengan prestasi seperti itu adalah setanding dengan banyak persembahan lain di mana kita masih tidak bernasib baik. Malam ini kami mendapat kemenangan. Semoga penyokong berasa amat gembira. Semoga pemain-pemain saya telah meletakkan senyuman pada muka peminat mereka. "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...