Khamis, 17 Mei 2012

Roberto Martinez terbuka dengan perbincangan Liverpool

Wigan telah memberi kebenaran kepada Liverpool untuk bercakap dengan bos, Roberto Martinez tentang jawatan pengurusan di Anfield, pemilik Latics, Dave Whelan telah mengesahkan.


Kenny Dalglish telah dipecat sebagai bos Reds bos Rabu lalu, meninggalkan kelab itu untuk mencari bos yang keempat dalam tempoh dua tahun.

Martinez menyertai Wigan dari Swansea pada tahun 2009 dan telah membawa mereka kekal dalam Liga Perdana untuk tiga musim.

"Saya memberi kebenaran kepada Liverpool dan dia akan bercakap dengan mereka tidak lama lagi," Whelan memberitahu Sky Sports News.

"Saya sentiasa berkata apabila kelab besar datang, saya akan memberi kebenaran dan mereka tidak datang mana-mana kelab yang lebih besar daripada Liverpool.

"Dia telah menjadi pengurus yang hebat, dan hebat bagi Wigan. Dia akan menjadi contoh yang sukar untuk diikuti."

Whelan berkata beliau berharap Martinez akan memilih untuk terus tinggal di Stadium DW tetapi memahami populariti pengurus Sepanyol itu.

"Saya tidak tahu perasaan Roberto terhadap Liverpool. Beliau akan berurusan dengan minda yang terbuka. Saya suka Roberto kekal.

"Malangnya pada hari ini dan ketika ini terdapat dua atau tiga kelab tanpa pengurus dan Roberto menjadi senarai untuk mereka.

"Apabila Liverpool memecat Kenny, saya tidak fikir mereka akan datang ke mari. Jika Liverpool membuat tawaran serius, maka saya boleh kehilangan dia."

Sumber: BBC Sport

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...