Isnin, 14 Mei 2012

Patutkah Carroll bersama skuad 23 pemain England??

Sejak beberapa minggu lepas, Andy Carroll telah menukar persepsi ramai dari seorang penyerang Liverpool yang mengecewakan kepada penyerang yang berpotensi dan dalam prestasi terbaiknya. Dia menamatkan musim dengan baik, ramai yang bersetuju jika Carroll menyertai skuad 23 pemain England untuk Kejohanan Eropah musim panas ini. 




Jika Carroll membuat penampilan bersama skuad kebangsaan, ia akan menjadi kemenangan bagi kedua-dua pemain dan kelab. Pemain berusia 23 tahun itu menyertai LFC dengan menandatangani rekod perpindahan pada Januari 2011. Tahun depan akan menyaksikan beliau menghadapi saingan dan kritikan dari mana-mana sahaja. Majikannya juga tidak terkecuali. Selepas mengakhiri siri kecederaan yang memperlahankan permulaan kerjaya LFC beliau, Carroll kembali dengan tahap kecergasan sebenar. Keyakinan beliau, yang rendah sebelum ini, perlahan-lahan datang kembali. Dengan prestasinya yang sebenar mungkin tiba, dia mula menuai hasil kerja kerasnya semasa musim sejuk dahulu, memberikannya jalan untuk bermain musim panas ini. 


Gol menentang Blackburn, Everton dan Chelsea menunjukkan bahawa pemain Liverpool bernilai £ 35 juta ($ 55.5 juta) telah mula mendapatkan prestasi sebenar. Beliau bertembung dengan John Terry, pertahanan utama England, dua kali dalam tempoh empat hari minggu lalu. Selepas mudah memperdaya kapten Chelsea di sekitar kawasan penalti, penganalisis politik tiba-tiba teringat bahawa beliau adalah seorang pemain antarabangsa England di bawah kendalian Fabio Capello suatu masa dahulu, dan dia mungkin berguna pada musim panas ini. 


England mempunyai dilema untuk menyelesaikan persoalan di posisi penyerang, dengan Wayne Rooney perlu menghabiskan penggantungan 2 perlawanan bersama skuad England, dan tidak ada calon yang bersedia dengan pengalaman dan lebih layak mengisi posisinya. Pemain Liverpool yang bersedia dan dalam prestasi terbaiknya tidaklah menjadi tumpuan utama serangan England, tetapi beliau akan memberi Three Lions satu dimensi yang unik atau "plan B" pasukan England. 


Liverpool tidak keberatan jika Carroll menghabiskan masa selama enam minggu bersama beberapa pemain terbaik di dunia. Dia akan kekal cergas dan tajam semasa musim panas, dan kembali kepada LFC dengan penuh keyakinan. Ia berkemungkinan akan membawa prestasi beliau semasa akhir-musim ke kempen 2012-13. 


England akan membuat penamaan skuad Euro yang 2012 pada hari Rabu, dan ia diketahui jika pengurus Roy Hodgson akan memilih Carroll. Rooney terpaksa di ketepikan buat sementara. Terdapat tiga atau empat tempat lain yang boleh di isi. Carroll telah membuat satu bukti yang kukuh dengan peningkatan lewat musim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...