Jumaat, 11 Mei 2012

Pengerusi Wigan harap Moses kekal

Pengerusi Wigan Athletic, Dave Whelan berharap Victor Moses akan terus kekal di DW Stadium selepas musim panas ini, walaupun minat yang dilaporkan dari Liverpool, Tottenham dan Queens Park Rangers.
Whelan bercakap tentang masa depan bekas pemain Crystal Palace itu telah berada dalam keraguan apabila ejennya mendedahkan bahawa perbincangan untuk lanjutan kontrak dengan kelab Lancashire itu ditangguhkan.
Pemilik Latics telah melihatpemain antarabangsa Nigeria berusia 21 tahun itu berjaya di bawah naungan pengurus Roberto Martinez sejak dia menolak Newcastle United dan menuju ke Wigan dari Palace dalam perjanjian £ 2.5 juta pada Januari 2010.
Selepas melihat Moses - yang kontraknya berakhir dalam tempoh setahun - membantu Wigan mengekalkan kedudukan dalam Liga Perdana mereka musim lain, Whelan melahirkan keyakinan bahawa dia akan menyertai kelab yang yang lebih besar di Liga Perdana Inggeris tetapi dia tidak percaya Moses akan mendapat manfaat dengan berpindah musim panas ini.
"Saya masih berfikir Victor akan kekal dengan kami 12 bulan lagi dan kemudian mungkin salah satu daripada kelab-kelab besar akan datang untuk dia, jika dia terus meningkatkan potensinya dengan cara yang telah dia lakukan semasa beliau bersama kami," Whelan memberitahu Goal.com .
"Victor akan berkembang dengan sangat baik tetapi dia masih muda dalam dunia bola sepak dan saya fikir bahawa dia masih perlu banyak belajar.
"Roberto adalah pengurus yang bertanggungjawab untuk membawa pemuda itu pada tahap sekarang dan dia melakukan sesuatu yang besar dalam hal itu dan dia akan memastikan bahawa Victor terus maju untuk menjadi potensi yang amat besar.
"Apabila kita menandatangani dia dari Crystal Palace, beliau sangat muda dan sangat mentah dan di bawah Roberto dia telah benar-benar berkembang menjadi pemain yang berkualiti tetapi saya menegaskan disini  bahawa dia masih perlu belajar."
Whelan akan berharap pasukannya boleh menamatkan musim ini dengan mengalahkan Wolves, kelab yang telah tersingkir dari Liga Perdana pada hari Ahad ini di Stadium DW dan dia percaya kelab itu boleh melihat ke hadapan untuk musim kelapan di Liga Perdanan kerana etika pasukan dipupuk dengan sangat baik oleh Martinez.
"Saya suka menonton Victor kerana dia seorang pemain yang boleh melakukan sesuatu tetapi saya tidak mempunyai individu kegemaran dalam pasukan ini," tambah Whelan. "Saya suka menonton mereka sebagai satu pasukan, sebagai satu unit, dan apabila mereka bermain seperti di Blackburn, mereka mendapat bola, menyimpan bola dan membuat hantaran menarik.
"Pada separuh pertama, Blackburn tidak dapat mengawal bola. Itu adalah sesuatu yang saya suka tonton dan lihat. Bagaimana pemain muda telah datang di bawah kendalian Roberto telah menjadi sesuatu yang menakjubkan.
"Pemain seperti Victor dan James McCarthy telah datang dan membawa kemajuan kepada kelab dan keseluruhan pasukan menjadi kuat dan mereka berhutang banyak dengan Gary Caldwell yang merupakan seorang kapten yang cemerlang. Dia terus kekal bersama-sama dengan pemain muda dan adalah seorang pemimpin yang hebat. "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...