Selasa, 15 Mei 2012

KD dengan berita buruk selepas perjumpaan dengan pemilik

Khabar angin tentang masa depan Kenny Dalglish telah disambut dengan reaksi marah oleh para peminatnya.
Masa depan pengurus Liverpool ini telah menjadi topik No.1 dalam agenda kajian di Anfield yang dilancarkan oleh pemilik.
Dan di tengah-tengah spekulasi hangat bahawa Dalglish bakal dipecat, keengganan pengerusi kelab, Tom Werner dan prinsip pemilik Liverpool, John W Henry yang tidak mahu melindungi Kenny, telah membuatkan satu spekulasi besar yang memberikan kritikan dan teka teki kepada pengurus Liverpool itu.
Tekanan jangka pendek itu, mereka kira adalah harga yang kecil untuk dibayar bagi memastikan lebih tekanan jangka panjang yang dapat dielakkan dengan keputusan yang terburu-buru.
Tetapi dalam Twitter mengatakan tidak lama lagi lagenda Reds ini akan terseksa dan dibiarkan tergantung dalam apa-apa cara sekalipun.
Kemarahan pengurus ini tidak mungkin mempunyai kesan terhadap Werner dan Henry.
Mereka mungkin mempunyai pendapat bertentangan dengan pemilik sebelumnya, yang memaki Tom Hicks dan George Gillett, bahawa mereka adalah pintar dan dan lebih layak mengawal kelab , tidak seperti yang mereka yang terdahulu.
Tetapi mereka masih ahli perniagaan, yang perlu bertindak, apabila mereka rasa perlu.
Sumber-sumber yang rapat dengan Dalglish telah dimaklumkan mengenai kepulangannya dari Boston yang membuat perbincangan dan berakhir dengan berita kurang baik.
Pada permulaan musim Liga Perdana Inggeris, Henry menyatakan dengan jelas penamat empat teratas adalah 'matlamat minimum' di Anfield.
Beliau telah melabur lebih daripada £ 100million dalam usaha mencapai matlamat itu, dan menjangkakan pulangan yang segera.
Untuk jangka panjang, pemilik mahu pengurus bertenaga dengan idea-idea baru untuk mewujudkan nilai tersebut dalam skuad muda, bermain dan bercita-cita tinggi, dengan membangun dan meningkatkan kualiti yang tersembunyi.
Jurgen Klopp, bossBorussia Dortmund, sesuai dengan polisi itu, tetapi Reds akan kelihatan sukar untuk menolak terus seorang lelaki yang telah menewaskan Chelsea.
Dan hakikat bahawa Liverpool dalam prestasi yang terumbang ambing bukan merupakan satu prospek yang menarik bagi pengurus ini boleh menjadi sebab pemilik membuat panggilan yang sukar minggu ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...