Jumaat, 11 Mei 2012

Gerrard terima pujian King Kenny

Bos Liverpool, Kenny Dalglish telah menghamburkan pujian kepada kaptennya, Steven Gerrard, yang katanya akan gembira jika diberi lilitan kapten negara sekali lagi.

Dalglish, bagaimanapun, tidak akan berdebat dengan boss baru England, Roy Hodgson- yang dahulunya boss di Anfield - untuk menyerahkan lilitan kapten kepada pemain tengah itu untuk Kejohanan Eropah musim panas ini.
Hodgson, yang menetapkan untuk menamakan skuad utamanya minggu depandilaporkan sudah bercakap dengan pemain yang berusia 31 tahun itu, walaupun ia tidak jelas siapakah pengganti untuk menerajui pasukan bolasepak negara semasa kejohanan di Poland dan Ukraine.

Apabila disoal tentang perkara ini, Daglish menonjolkan nilai yang kepimpinan Gerrard kepada Reds, tetapi dia berminat untuk menegaskan bahawa apa yang berlaku dengan pasukan England adalah di luar kuasa beliau.

"Apa yang kita boleh bercakap tentang Steven dan semasa di Liverpool dan perkhidmatan yang telah beliau berikan kepada kita dan cara dia telah membawa kelab itu, menunjukkan teladan dan contoh di dalam dan luar padang," kata pengurus dari Scotland itu.

"Dia adalah orang yang tepat memimpin kepada kelab itu. Kita tidak boleh berkata ia sudah mencukupi untuk menerajui negaranya tetapi itu adalah pendapat kami, jika pendapat seseorang berbeza daripada itu, maka itu terpulang kepada mereka.

"Saya pasti jika beliau telah diminta (untuk menjadi kapten), dia akan berasa amat bangga."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...