Khamis, 24 Mei 2012

Hulk akan berbincang dengan 4 kelab Inggeris

Ejen Hulk akan membuka laluan keluar untuk penyerang Porto dan Brazil ini, minggu depan selepas mengakui beliau akan ke England untuk berunding dengan sekurang-kurangnya empat kelab Liga Perdana Inggeris.
Teodoro Fonseca mengesahkan bahawa penghijrahan pemain berusia 25 tahun ini tidak dapat dielakkan, selepas presiden Porto, Pinto da Costa memberikan kelulusannya, dan beliau berhasrat membuka perbincangan tentang masa depannya dengan kelab Liga Perdana Inggeris yang sesuai dalam beberapa hari akan datang.
Chelsea mendahului senarai, seperti yang dilaporkan oleh Sportsmail, tetapi Tottenham bertekad untuk berjuang mendapatkan tandatangan pemain berkenaan, manakala terdapat juga minat daripada dua kelab lain, Manchester dan Liverpool.
Fonseca, yang menonton kemenangan perlawanan akhir Liga Juara-Juara Chelsea ke atas Bayern Munich pada Sabtu lepas, membuka pintu untuk karier Hulk, selepas da Costa mengenepikan 1 klausa pelepasan £85 juta dan bersetuju untuk menerima sekitar 35 juta pound untuk pemain yang menjaringkan 21 gol dalam 38 penampilan, pada musim yang baru sahaja selesai.
"Tidak ada cadangan rasmi setakat ini. Terdapat banyak minat dari kelab England, tetapi ia masih belum mendapat persetujuan mana-mana pihak. Semuanya akan terjawab minggu depan. Selain Chelsea, terdapat empat kelab Inggeris lain yang berminat dengannya. "
Menggambarkan bagaimana Hulk telah puas dengan Liga Portugis dan mahu menguji dirinya dengan bola sepak Inggeris, Fonseca bercakap kepada media Brazil, outlet Lancenet: "Porto adalah kelab yang besar, dengan struktur yang besar dan nama yang dihormati di seluruh Eropah. Tetapi masalahnya ialah Liga Portugis. Hulk pada dasarnya telah memenangi semuanya di sana.
"Dia bermimpi untuk memenangi Liga Juara-Juara dan menjadi pemain utama untuk Brazil. Dan satu-satunya cara dia boleh mencapai matlamat ini adalah dengan pergi ke liga yang lebih kompetitif, seperti Liga Perdana Inggeris, yang amat kita kagumi.
"Porto tidak akan membiarkan dia pergi dengan mudah. Klausa keluar pemain terbabit ialah 100 juta euro, tetapi akhirnya ia adalah hasrat pemain ini untuk mengambil satu lagi cabaran yang akan membuat perbezaan kepada dirinya.
"Ia adalah kata-kata pengarah Porto sendiri. Mereka telah banyak kali bertanya, dan tidak akan berdiam diri, walaupun ia tidak mudah bagi kelab Inggeris dari segi kewangan, terdapat ruang untuk rundingan. Kami boleh menyusun segalanya semula, saya pasti. "
Sumber: Daily Mail

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...