Isnin, 21 Mei 2012

Fernando Torres Tidak selesa dengan taktik Chelsea

Mungkin Fernando Torres merasakan sedikit sengatan Sabtu lalu. Mungkin hanya itu yang menjadi kebanggaannya. Penyerang Chelsea telah meraikan kemenangan pasukan beliau di Liga Juara-Juara Kesatuan Bola Sepak Eropah (UEFA) dengan memberi satu temuduga untuk akhbar Diaro AS dari  Sepanyol. 




Pengurus Chelsea, Roberto di Matteo meninggalkan penyerang berusia 28 tahun daripada permulaan utama dalam permainan terbesar tahun ini. Dia datang pada minit ke-82, dan membantu Chelsea mengejar defisit gol Bayern Munich dengan serangan, tetapi kesan keseluruhan darinya adalah minimum. Ketika tendangan penalti, Torres tidak tersenarai untuk pengambil penalti (lima yang pertama). 


Perkara ini mungkin telah menyumbang kepada temu bual itu, di mana beliau melahirkan rasa tidak puas hati di bagaimana beliau dilayan di Chelsea, mengkritik taktik pasukannya dalam perlawanan akhir, dan menunjukkan keengganan untuk meneruskan masa depan dengan kelab. "Ia bercanggah kerana saya rasa seperti saya pada saat puncak dalam kerjaya saya, dengan keinginan dan keghairahan yang saya telah rasai dalam masa yang lama, tetapi saya terpaksa menghabiskan perlawanan akhir di bangku simpanan," kata Torres. "Ia adalah sesuatu kekecewaan yang besar apabila saya melihat barisan utama, mungkin kekecewaan terbesar dalam hidup saya." Saya fikir saya akan bermain dalam permainan ini dan saya tidak dapat membayangkan tidak dapat berbuat demikian. 


Tetapi dalam minit-minit akhir saya dapat menyertai dan menawarkan sesuatu kepada pasukan. "Walaupun permainan tamat 1-1 selepas 120 minit bermain dengan terbuka, Bayern Munich menguasai perlawanan ini. Chelsea lebih banyak bertahan di tempat sendiri, menawarkan hantaran yang sangat sedikit untuk melangkah ke hadapan. Kelab Jerman itu boleh menjaringkan empat atau lima gol, tetapi ia mensia-siakan beberapa peluang jaringan yang jelas. 


Torres berkata ia adalah satu kesilapan bagi Chelsea untuk mengambil pendekatan lebih bertahan. Beliau berpendapat ia mungkin tidak sesuai dengan mentaliti juara untuk pemain telah datang ke perlawanan ini. "Tidak, tidak, kami memikirkan tentang memenanginya," Torres berkata. "Saya fikir bahawa apa yang kita perlukan hari ini adalah untuk menyerang, saya tidak fikir kami melakukan perkara yang betul untuk berakhir dengan 0-0, dan mereka menyeksa kami dengan gol Muller. 


"Perkara yang telah membuat pasukan ini menjadi begitu besar, yang telah kita tewaskan Barcelona, ​​Napoli, Benfica, hakikat bahawa kita bertahan melalui serangan, dan hari ini kita tidak menyerang. Kami menyerang semasa 10 minit terakhir dan sebahagian daripada masa tambahan yang memberikan kita peluang, jika tidak kita akan tewas 1-0. 


Torres, menandatangani rekod perpindahan Chelsea  £50 juta ($ 80 juta), seperti dia telah berfikir untuk meninggalkan kelab itu. The Blues tidak mahu penyerang yang tidak berpuas hati dalam pasukannya - terutamanya yang merupakan antara golongan tertinggi kelab - dan menjualnya adalah salah satu cara untuk mengembalikan sedikit nilai daripada pelaburan. 


Penyerang Sepanyol itu menjangkakan Chelsea akan menjelaskan keadaan beliau di kelab itu. Jika tuntutannya tidak dipenuhi, dia boleh memaksa pemindahan seperti beliau telah lakukan pada masa lalu."Bagi seseorang untuk memberitahu saya apa yang akan berlaku dan apakah jenis peranan saya  dalam pasukan itu, apa tugas saya, apa yang mereka harapkan daripada saya dan kemudian saya akan menilai sama ada ia berbaloi," jawapan beliau ketika ditanya apa yang dia menjangkakan musim panas ini. 


Torres jelas telah lupa tulisan karya Marcellus Wallace, nasihat dalam Pulp Fiction. Mungkin dia pernah melihat filem. Tetapi nasihat adalah penting. Sebagai Wallace akan berkata, "Kebanggaan hanya menyakitkan. Ia tidak pernah membantu. Anda melawan melalui ia, Fernando."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...