Rabu, 6 Jun 2012

Gylfi Sigurdsson memberi bayangan berminat dengan Liverpol

Gylfi Sigurdsson telah memberikan pembayang yang kuat bahawa dia bersedia untuk meninggalkan Swansea untuk membuat satu langkah ke Liverpool.

Kelab Wales bersetuju dengan perjanjian bernilai £ 7 juta dengan pemain yang dipinjam dari Hoffenheim yang juga pemain tengah Iceland selepas menunjukkan prestasi hebat beliau pada sepanjang musim pinjamannya selama enam bulan di Swansea.

Tetapi apa yang penting, walaupun Sigurdsson secara lisan bersetuju dengan perpindahan itu, beliau tidak lagi menurunkan tandatangannya. Dan sekarang Brendan Rodgers - pengurus yang membawanya ke Stadium Liberty - telah menerima tawaran untuk menjadi bos baru di Anfield, perjanjian itu telah telah di tangguhkan.

Sigurdsson mengakui terdapat sedikit keinginan dia akan kembali ke selatan Wales, dan sebaliknya mengakui dia lebih tergoda dengan peluang untuk menyertai Liverpool dan terus bekerja di bawah Rodgers.

"Ia jelas pada ketika ini di mana saya akan bermain. Selepas Brendan Rodgers meninggalkan Swansea untuk Liverpool, keadaan telah berubah, "dia mengaku."Saya menjangkakan tidak terus tinggal di Swansea, kerana terdapat ketidakpastian yang berlaku di sana dan ia masih tidak jelas mengenai pengurus baru.

"Hasrat saya adalah untuk terus bermain di Liga Perdana Inggeris."Saya ingin bermain dengan Swansea, oleh kerana saya benar-benar gembira di sana, tetapi kini Liverpool boleh dipertimbangkan.

"Liverpool adalah kelab yang besar yang mempunyai sejarah yang istimewa."Rodgers dengan jelas tidak akan melangkaui perjanjian Swansea, dan telah menegaskan beliau akan menasihati Sigurdsson untuk bercakap dengan bos baru Swans apabila mereka membuat temujanji.

Tetapi pengurus baru Liverpool itu juga berhujah bahawa pemain mempunyai hak untuk berpaling dan berundur dari pada kelab dan mengakui bahawa jika itu yang sepatutnya berlaku, dia akan terdorong untuk membuat tawaran kepada Hoffenheim.

Walaupun Sigurdsson memberitahu bahawa beliau masih belum bercakap dengan Rodgers mengenai langkah ke Anfield - tetapi mendedahkan dia ada keinginan bersama kembali dengan bekas bosnya.

"Tidak, saya tidak bercakap kepadanya mengenai langkah ke Anfield," katanya, "tetapi saya dapat berhubung dengan beliau apabila beliau telah dilantik sebagai pengurus Liverpool. Saya mengucapkan tahniah dan berterima kasih kepadanya untuk masa yang hebat di Swansea. "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...