Isnin, 18 Jun 2012

Walcott dalam keraguan untuk membuat penampilan England



Pemain tengah Arsenal, Theo Walcott masih dalam keraguan untuk perlawanan England seterusnya menentang Ukraine selepas mengadu sakit hamstring.


Bintang Gunners itu menjadi watak penting selepas dia datang dari bangku simpanan untuk menghidupkan permainan ketika menentang Sweden tetapi kecederaannya kini boleh menghalang daripadanya beraksi.


Walcott terpaksa menarik diri ketika latihan pada hari Ahad lalu dan kini Roy Hodgson akan memutuskan sama ada mengambil risiko atau memberi rehat kepada pemain ini untuk perlawanan kumpulan terakhir mereka, apabila England hanya memerlukan satu mata untuk layak ke pusingan seterusnya.


"Beliau mempunyai sedikit halangan," kata Hodgson kepada BBC Radio Five Live. 


"Kami terpaksa mengambil langkah berjaga-jaga, mambawanya keluar dari padang kerana dia berasa tidak selesa di hamstring yang menyebabkan beliau berehat panjang pada akhir musim lalu.


"Sama ada dia akan mencabar bagi kesebelasan utama, itu akan bergantung kepada apa yang pihak perubatan beritahu saya dan berapa banyak jaminan yang mereka boleh beri kepada saya, jika saya membawanya ke padang dan dia tidak akan meninggalkan padang selepas lima minit."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...