Rabu, 6 Jun 2012

Andy Gray: Liverpool membuat percaturan besar ketika memilih Brendan

Andy Gray menyatakan bahawa Liverpool telah mengambil risiko yang besar dengan melantik Brendan Rodgers sebagai pengurus baru mereka.


Bekas bos Swansea itu telah menandatangani perjanjian tiga tahun di Anfield, menggantikan Kenny Dalglish, yang meninggalkan kelab itu pada akhir musim lalu. Rodgers, 39, mengetuai kelab Liga Perdana, Swansea dua musim yang lalu dan mempunyai musim yang berjaya tahun lepas, tamat di tempat ke-11 dengan satu pasukan yang dijangka tersingkir pada awal tahun. 


Tetapi bekas penyerang Scotland, Gray mendakwa pelantikan pengurus dari Ireland Utara  itu adalah satu perjudian yang besar di buat oleh oleh pemilik AS Liverpool, Kumpulan Sukan Fenway.


"Ia adalah satu risiko untuk Liverpool," katanya. "Ia adalah satu situasi di mana mereka perlu untuk memberikan masa yang cukup kepadanya.


"Apa yang beliau lakukan dengan Swansea sungguh hebat, dia sangat baik tahun lepas. Beliau mengendalikan diri dan pasukannya dengan begitu cemerlang. Bagaimana dia akan membawa sebuah kelab seperti Liverpool masih belum dapat dilihat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...