Sabtu, 2 Jun 2012

Stevie mengenai panggilan Henderson ke skuad Euro

Steven Gerrard menyokong penuh Jordan Henderson untuk mengambil peluang menyertai pasukan England selepas dipanggil untuk menyertai skuad untuk Euro 2012 berikutan kecederaan Frank Lampard. Pemain Liverpool dengan jersi No.14 itu adalah salah satu daripada lima pemain Anfield dalam skuad Roy Hodgson dan ketua pasukan England menegaskan pemain tengah itu akan membuktikan sesuatu apabila peluang datang kepadanya .



"Jordan akan memberikan yang terbaik," kata Gerrard."Jelas sekali tidak ada orang mahu melihat pemain tercedera dan anda datang, tetapi anda perlu mengambil peluang ini dan Jordan adalah pemain yang amat menarik, salah satu prospek masa depan England, dan ini adalah peluang besar untuk beliau.


"Dengan perlawanan pertama England di Euro 2012 menentang Perancis pada 11 Jun, perlawanan persahabatan dengan Belgium memberikan Three Lions peluang untuk meningkatkan prestasi serta semangat menjelang kejohanan itu.Gerrard menegaskan keutamaan perlawanan ini adalah untuk mencuba pemain dan memenangi permainan, dan mendakwa skuad tidak akan bermain sambil lewa dan mengambil ringan bagi perlawanan ini. 


Beliau menambah: "Kita akan pergi berjuang Ia satu perlawanan besar dan ia adalah permainan persediaan terakhir sebelum perlawanan pembukaan Euro 2012 menentang Perancis.


"Kami mahu memenangi permainan ini dan kita mahu pergi ke kejohanan itu dengan momentum yang baik, meningkatkan keyakinan dan kepercayaan diri sendiri dan ia merupakan peluang untuk kami pergi ke tahap itu, jadi saya tidak fikir anda akan melihat sesiapa yang bermain secara bertahan dan kami mahu memenangi permainan ini.


"Pasukan Belgium kini sangat kuat dan ia mempunyai pemain bertaraf dunia. Mereka sangat muda dan saya fikir masa depan mereka sangat cerah bagi Belgium dan ini adalah satu ujian yang amat sukar bagi England."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...