Isnin, 18 Jun 2012

Sigurdsson semakin hampir dengan Liverpool


Langkah gylfi Sigurdsson untuk ke Liverpool bergerak setapak ke hadapan selepas Hoffenheim mengesahkan pemain tengah itu telah diberikan cuti dua minggu untuk berunding kembali dengan kelab England.

Pemain berusia 22 tahun itu berminat untuk kembali bersama dengan pengurus baru Reds, Brendan Rodgers setelah mereka menghabiskan musim pinjaman produktif di bawah Ulsterman di Swansea City musim lalu.

Sigurdsson sepatutnya memulakan latihan pra-musim dengan skuad Hoffenheim pada hari Isnin, tetapi kelab Bundesliga itu mengesahkan bahawa pemain antarabangsa Iceland itu telah diberi "cuti lanjutan" sehingga 30 Jun, di mana dia perlu menjelaskan masa depannya.

Satu kenyataan Hoffenheim berkata: "Gylfi Sigurdsson tidak akan bersama dengan TSG 1899 Hoffenheim untuk permulaan pra-musim. Beliau telah berunding untuk mendapatkan cuti yang lanjutan sehingga 30 Jun..

"Kelab mahu pemain berusia 22 tahun itu untuk memastikan masa depannya dalam Liga Perdana."

Ketua jurulatih Hoffenhaim, Markus Babbel yang juga bekas pemain Liverpool, berkata: "Gylfi mahu tinggal di England dan sedang dalam rundingan di sana. Oleh itu, ia tidak masuk akal untuk kedua-dua pihak, untuk dia kembali ke Hoffenheim, dan mungkin hanya untuk beberapa hari. "

Babbel menegaskan, bagaimanapun, Sigurdsson akan kembali ke Jerman jika perjanjian tidak tidak berjaya dilakukan sebelum 30 Jun.

Beliau menambah: "Jika, mengikut tarikh akhir iaitu pada 30 Jun, beliau telah membuat keputusan, maka dia akan berada di sini dan akan kembali ke pra-musim dengan kami. Kami telah bersetuju dengan perjanjian tersebut."

Sigurdsson, yang menandatangani kontrak dengan Hoffenheim sehingga 2014, pada mulanya bersetuju untuk kekal di Liberty Stadium dengan nilai perpindahan sebanyak £ 6.8 juta, selepas menjaringkan tujuh gol dalam 19 penampilan di sana musim lalu.

Tetapi langkah itu terhenti selepas Rodgers menandatangani perjanjian tiga tahun untuk menggantikan Kenny Dalglish di Anfield awal bulan ini. Rodgers dan Sigurdsson mempunyai hubungan yang rapat, yang telah bekerjasama ketika di Reading semasa Sigurdsson remaja.

Rodgers telah menegaskan bahawa Sigurdsson mesti menghormati perjanjian dengan bercakap kepada wakil kelab Swansea sebelum bercakap dengan mana-mana kelab lain, dan pemain itu sendiri difahamkan telah bercakap dengan Michael Laudrup, bos baru Swans, melalui telefon pada hujung minggu lalu.

Dan walaupun terdapat minat daripada kelab Liga Perdana Inggeris, termasuk Manchester United dan Aston Villa, ia dipercayai Liverpool terus menjadi pilihan utama.

The Reds perlu membayar sekitar £ 8m untuk mendapatkan khidmat beliau, dengan Swansea telah berunding untuk yuran yang lebih rendah sebagai sebahagian daripada urusan pinjaman awal mereka dengan Hoffenheim.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...