Rabu, 18 April 2012

Suarez:Nasib boleh berubah kepada lebih baik

Luis Suarez percaya The Reds boleh mengambil beberapa perkara positif daripada berapa kali bola mereka telah terkena palang dalam kempen Liga Perdana untuk musim  2011-12 ini, tetapi beliau berharap nasib mereka lebih baik apabila berada di hadapan gol untuk musim yang seterusnya.



Anak buah Kenny Dalglish telah dikecewakan palang dan tiang gol 29 kali setakat ini dalam semua kempentermasuk bola Maxi Rodriguez yang terkena palang semasa perlawanan Piala FA Sabtu lalu separuh akhir ke atas Everton.

Musim depan, penjaring terbanyak kami berharap mereka damat menterjemahkan gol dalam setiap cubaan yang terkena palang.




"Apabila anda menendang, anda boleh mencari ruang di antara palang dan penjaga gol," Suarez berkata, apabila beliau telah ditemuramah secara eksklusif dalam majalahLFC minggu ini"Tetapi, naluri anda biasanya bertujuan untuk menyepak bola kebahagian sudutyang bermaksud bahawa ada peluang bola mungkin terkena tiangSaya fikir kami telah terkena tiang lebih banyak kali daripada palang gol.

"Kadang-kadang ini yang berlakuSebagai seorang penyerang, anda boleh menendang dari 25 meters dan terkena tiang dengan sepakan teknikal yang sempurnaTetapi anda juga boleh mencari jalan yang salahbola anda di atas lutut dan ianya masuk ke gawang gol. Minit berikutnya, anda menjaringkan lagi dan anda berada dalam momentum.

"Terdapat elemen nasibIa akan menjadi lebih membimbangkan jika peluang langsung tidak diwujudkanMungkin musim depan, semua yang terkena tiang dan keluar boleh bertukar menjadi gol."

Temuduga penuh Suarezdi mana beliau bercakap tentang watak beliau dalam 'Playstation', bagaimana dia belajar kemahiran dan mendapat kekuatan dari kesusahandi dalam majalah LFC minggu ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...