Khamis, 19 April 2012

Goal.com:Reds sasar Kalou


Salomon Kalou telah menarik minat dari beberapa kelab terkemuka di England dan Eropah, termasuk Liverpool dan Arsenal, manakala masa depannya di Chelsea masih kekal samar, sumber Goal.com.
Pemain antarabangsa Ivory Coast itu boleh meninggalkan Stamford Bridge, dengan perpindahan percuma pada akhir musim ini apabila kontraknya tamat.
Sumber telah memberitahu Goal.com bahawa Kalou mahu kekal dalam Liga Perdana, di mana kelab yang berminat dengan beliau termasuk Liverpool dan Arsenal, tetapi kontrak beliau juga turut dipantau oleh kelab dari Itali, Sepanyol dan Turki.

"Lebih daripada 12 kelab terkemuka memantau situasi beliau," kata seorang orang dalam.
Kalou, yang dipilih dalam perlawanan Liga Juara-Juara separuh akhir pertama menentang Barcelona pada malam Rabu, telah diberi nafas baru di Chelsea di bawah kendalian Roberto Di Matteo selepas diketepikan oleh pengurus sebelumnya Andre Villas-Boas untuk menolak perjanjian baru selama empat tahun, yang dipercaya £80,000 seminggu, sama seperti kontrak sedia ada, yang telah ditawarkan September lalu.
Beliau telah dipilih dalam kesebelasan utama untuk dua perlawanan pertama di bawah kendalian pengurus Portugis pada Ogos, tetapi kemudian hanya membuat dua sahaja permulaan bagi Chelsea dalam tempoh tujuh bulan berikutnya.
Sejak dipanggil semula ke pasukan dibawah bimbingan Di Matteo, yang telah memilih dia bagi perlawanan pembukaan tempoh hari, dan menang Piala FA, 3-0 di Birmingham City pada 6 Mac, Kalou telah terlibat dalam kesemua lapan perlawanan Liga Perdana untuk Chelsea dan Piala FABeliau juga bermain untuk semua perlawanan, termasuk lapan minit di Liga Juara-Juara semasa kemenangan suku akhir ke atas Benfica.
Dipercayai bahawa Kalou dan ejennya, Jan de Visser, akan duduk dengan pegawai Chelsea dalam tempoh beberapa minggu akan datang untuk membincangkan kontrak yang lebih baik.
Kalou telah secara terbuka memperkatakan mengenai masa depannya tetapi, selepas menjaringkan gol kemenangan untuk Chelsea, 1-0 mengatasi Benfica bulan lepas, beliau berminat untuk kekal di Chelsea.
"Saya seronok berada di sini," katanya. "Tidak ada sebab mengapa saya tidak mahu kekal. Robbie telah datang dan memberi saya peluang untuk bermain lebih dan saya sangat gembira dengan itu.
"Saya tidak pernah terfikir yang saya tidak ada peluang untuk masa depan saya di kelab itu."
Source: Goal.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...