Selasa, 17 April 2012

Aldo: Saya lebih gembira menentang Chelsea

John Aldridge menegaskan beliau lebih risaui bermain menentang Tottenham bimbingan Harry Redknapp di Wembley pada bulan Mei, tetapi bekas penyerang Reds itu yakin tentang peluang Liverpool lebih cerah apabila berdepan Chelsea pada perlawanan akhir Piala FA.


Beliau menulis dalam ruang Liverpool Echo, Aldo merujuk kepada beberapa perlawanan terkini Reds menentang Chelsea yang menyaksikan mereka memenangi empat pertemuan terakhir menentang pasukan London dalam semua pertandingan.

Semasa pengurus Kenny Dalglish menjawat jawatan pengurus di Anfield, mereka meraih 3 kemenangan yang semuanya di Stamford Bridge.



Bertentangan dengan rekod Liverpool menentang Spurs. Dalam empat perlawanan terakhir, Reds hanya menjaringkan 1 gol dan mencuri 1 mata daripada keseluruhan 12 mata.

"Saya tidak hanya mengatakan tentang perkara ini, tetapi sebelum permainan saya merasakanTottenham akan menimbulkan satu ancaman yang lebih besar daripada Chelsea, dan saya lebih suka menghadapi Roberto Di Matteo daripada Harry Redknapp," kata Aldridge. "Tottenham mempunyai tandamereka mengatasi kita kebelakanganini, sedangkan kita seolah-olah boleh mendapatkan keputusan yang lebih baik apabila kita bertemu Chelsea .

"Adalah sukar untuk mengukur, tetapi ia pasti memainkan peranan. Kita lihat bahawa dengan Everton kelmarin. Saya amat yakin Liverpool FC boleh pergi ke perlawanan akhir Piala FA.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...