Selasa, 24 April 2012

Dua piala buat musim 11-12 fantastik


Phil Neal percaya 2011-12 akan diingati sebagai musim yang sangat berjaya jika Liverpool memenangi piala domestik kedua bulan depan - tidak kira di mana kita berada di dalam liga.








Bekas pemain kelab yang diingati sepanjang masa merasakan persembahan Reds dalam Piala tidak boleh dipandang remeh - dan mereka telah membuktikan kemajuan yang dibuat.
Dan Neal menganggap jika disamping Kenny Dalglish boleh menambah Piala FA daripada Piala Carling menentang Chelsea di Wembley bulan depan, kempen semasa perlu dianggap sebagai satu kejayaan.
"Dua piala akan menjadi pulangan yang baik pada akhir musim dalam buku saya," Neal memberitahu Liverpoolfc.tv semasa beliau bersaing dalam kejohanan Masters di Malaysia.
"Saya tahu ia mengecewakan untuk peminat kami tidak mampu mencabar liga untuk empat tempat teratas musim ini, tetapi jika kita boleh selesai dengan dua piala ia akan menjadi perkara yang hebat.
"Kami dapat merasakan kami telah membuat kemajuan musim ini, dan saya pasti.
"Kami telah mendakap satu piala dan kami mempunyai peluang memperoleh satu lagi bulan depan. Jika kita dapat menawan Piala FA, ia akan menjadi tambahan yang besar."
Liverpool telah menewaskan Manchester United, Manchester City, Chelsea dan Everton semasa piala pertandingan musim ini, membuka laluan ke dua perlawanan akhir.



Neal merasakan pengalaman pemain muda kelab itu telah dikumpulkan dalam kejohanan, yang akan memberi kesan positif ke atas prestasi mereka dalam Liga Perdana musim depan.

Beliau menambah: "terutamanya golongan muda yang telah banyak terlibat dalam cabaran piala kamiseperti SpearingKelly dan lain-lain, pembelajaran sepanjang masa dan mereka boleh membawanya ke musim depan.

"Saya berkata sebelum permulaan musim iniia akan menjadi sukar untuk memecah masuk ke dalam empat teratasdan ia berakhir begituTetapi jika kita dapat meningkatkan hasil semasa menjadi tuan rumah kami musim depan, kita boleh membuat satu cabaran.

"Kami telah mencipta banyak peluang dalam permainan di laman sendiri, kami hanya perlu mula menghasilkan jaringan.

"Saya mahu pergi ke Wembley baru dengan pasukan saya dan Kenny telah membuktikan kepada kami untuk musim iniSekarang saya berharap kepada satu lagi cabaran dalam usaha untuk memenangi Piala FAdan tidak ada sebab kita tidak boleh pergi dan membuat satu lagi hari besar untuk Liverpool.

"Biarlah kita di belakang pemain yang seperti peminat Liverpool sentiasa lakukanKami telah mendapat satu lagi perlwanan akhir untuk pergi ke Wembley dan kita kembali ke sana dan melaungkan pasukan kita untuk trofi seterusnya."


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...