Selasa, 26 Februari 2013

Perkembangan baik kepada pasukan

Alhamdulillah, akhirnya pasukan Liverpool dapat mengembalikan rentak kemenangan dan keyakinan tinggi dalam pasukan. Walaupun tidak berjaya menembusi pusingan seterusnya dalam piala europa menentang zenit tempoh hari, semangat juang yang di tunjukkan pasukan sangat meyakinkan

Semua peminat Liverpool amat berharap rentak kemenangan ini dapat di teruskan hingga ke akhir musim, seterusnya menunju puncak liga, dengan sasaran top 4 hampir menjadi kenyataan jika memenangi kesemua perlawanan selepas ini

Kemasukan 2 pemain baru, daniel sturridge dan coutinho ke pasukan Liverpool membawa sesuatu yang amat positif di kem Liverpool. Kedua dua pemain tersebut boleh di katakan pembelian tepat dan baik untuk memajukan Liverpool untuk masa hadapan.

Tidak dapat di nafikan langsung, sejak kemasukan sturridge, dia menjadi pemain penting untuk menterjemahkan serangan kepada jaringan gol. Beliau mempunyai sentuhan penyudah yang amat baik dan sentiasa bermain dalam pasukan bagi memberi impak yang sangat besar dalam permainan.

Sturridge, yang pada mulanya di ragui dapat bermain dengan baik dan secara berpasukan dalam kem Liverpool, menyangkal sangkaan tersebut sejak melakukan debut pertamanya bersama Liverpool, dengan gol semasa menentang Oldham dan Man u.

Coutinho pula menunjukkan permainan yang meyakinkan ketika menentang Swansea tempoh hari, dengan gol kedua yang menjadi inspirasi untuk Liverpool membenam cabaran Swansea.

Walaupun kedua dua pemain tidak dapat bermain di peringkat eropah, momentum kemenangan terus dibawa semasa Liverpool bermain di pusingan kedua semasa menentang Zenit.

Gol hasil 2 sepakan percuma Luis Suarez memberi suntikan semangat untuk Liverpool terus melakar kejayaan dalam saingan liga seterusnya

Kini, Liverpool hanya tinggal saingan EPL setelah tersingkir dalam semua pertandingan piala yang di sertai, dan semua pemain dan pengurusan harus terus fokus untuk memberi saingan sebaik mungkin merebut tepat ke 4 dalam Liga.

Kelebihan berada di tangan Reds dengan kurangnya perlawanan dalam semua pertandingan berbanding pasukan yang berada di atas carta Liga



Semoga kita terus melakar kejayaan dan memenangi kesemua baki perlawanan,,, YNWA!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...